Gátoló tényezők a fogorvosnál

A fogorvostól való félelem egy általános jelenség, melyről már sokszor beszéltünk. Azonban léteznek olyan tényezők, melyek szintén gátolják azt, hogy a fogászati kezelések gördülékenyen folyhassanak. Amennyiben ilyen probléma áll fenn, még inkább úrrá lehet rajtunk a pánik, mielőtt felkeresnénk fogorvosunkat.

Ilyen fizikai tényező lehet például, ha valakinek nagyon érzékeny a nyelve. Mivel a fogászati kezelések során elkerülhetetlen, hogy fogorvosunk, illetve az egyes eszközök érintkezzenek a nyelvünkkel, ezért ez egy hatalmas gátat jelenthet. Nagyon sokan, akik ezzel a problémával küzdenek, a végsőkig halogatják a fogorvos felkeresését, pedig ezzel legtöbbször sokkal nagyobb kárt okoznak.

érzékeny nyelv

De mitől is lehet érzékeny a nyelvünk? Leggyakrabban tápanyaghiány eredményezheti. Ezen belül is a B6-, illetve B3-vitamin hiánya okozhatja ezt a furcsa tünetet, de akár az is lehetséges, hogy a vasból van túl kevés szervezetünkben. Amennyiben ez áll a háttérben, helyes étrend segítségével, illetve amennyiben szükséges, egyéb vitaminpótlással orvosolhatjuk a problémát. Természetesen ehhez ki kell kérnünk szakember véleményét is.

Ezen felül bármilyen sérülés, égés miatt is lehet akkor éppen túl érzékeny a nyelvünk, amikor pont fel kellene keresnünk a fogászati rendelőt. De akár a fogcsikorgatás is okozhatja, és sajnos sok esetben állhatnak különböző betegségek is a háttérben, melyek melléktüneteként lett érzékeny a nyelvünk.

Szintén ilyen tényező, ha a szájpadlás mutat a normálisnál nagyobb érzékenységet. Ez is lehet különböző betegségek hatására, illetve a kezelni kívánt fogászati probléma is állhat a hátterében. Akár gyulladásról, akár egy máshonnan idáig kiható fájdalomról beszélünk, ugyancsak gátolhatja a fogorvos munkáját ez a jelenség.

De mit tehetünk ilyen esetekben? Mivel a fogászati beavatkozást – főként a nagyobb volumenű eljárásokat – akadályozhatja a fent említett tényezők bármelyike, így a lehető legjobb megoldás, ha altatásban végzik el azt. A Perfect Smile Klinika lehetőséget ad a páciensek számára, hogy igénybe vegyék az altatásos fogászat adta segítséget. Ez nem csak a beteg számára jelent tökéletes megoldást, de a fogorvos dolgát is megkönnyíti ilyen esetekben.

Csatlakozz a hozzászólókhoz Egy hozzászólás

• Nagy Erzsébet szerint:

Mit tudnak kezdeni a fogorvosok a torok irritációval, vagyis, akinek rögtön hányingere lesz a kezelés során és nem tud ezen változtatni? Nekem problémám adódott egy röntgen aszisztens nővel, ő biztatott, hogy maradjak nyugodtan én meg szenvedtem és inkább el hagytam a rendelő intézetet. Persze vannak olyan esetek ism amikor jó akarattal megoldják ezt a kynos helyzetet, de ritka,