ALTATÁS

A fogorvostól való félelem, vagy pánik általában gyermekkori-fiatalkori traumákból fakad, és gyakran fizikai tünetekkel is együtt jár. A beteg úgy érzi, hogy nem tud úrrá lenni a helyzeten, képtelen elviselni a fogorvosi rendelői környezetet és a kezelést. Az ilyen emberek általában szégyellik a félelmeiket (bár semmi szégyellnivaló nincs abban), nem beszélnek a problémáról, csendben szenvednek hosszú éveken, évtizedeken keresztül, míg a fogaik nem jutnak helyrehozhatatlan állapotba, és ettől esetlegesen egyéb egészségügyi problémáik nem keletkeznek. Ha van mód arra, hogy segítsünk ezt elkerülni, megelőzni, vagy kezelni, akkor nekünk, fogorvosoknak ezt kötelességünk megtenni.

Az altatásban történő kezelés olyan esetekben is alkalmazható, amikor fizikai problémák állnak a háttérben, például érzékeny nyelv vagy szájpadlás, erőteljes garatreflex vagy egyéb ok, ami a fogászati kezelést megnehezíti.

Az altatásban történő kezelést elsősorban műtétekhez (bonyolult foghúzások, implantálás, csontpótlás) javasoljuk. Az első lépés az altató injekció beadása, ez után néhány másodperccel a beteg mély álomba merül, majd a következő emlék az aneszteziológus orvos kedves ébresztgető szavai, miután a fogorvos végzett a beavatkozással. Egészséges embereknél az altatás kockázata minimális, az utóhatások (álmosság, esetleges szédülés, rossz közérzet) pedig rövid ideig tartanak, vagy enyhíthetők.

A legfontosabb mégis az, hogy megértjük és elfogadjuk a félelmeket, támogató környezetet biztosítunk minden páciensünknek, és igyekszünk a kezeléseket mindenki számára a lehető legkényelmesebbé tenni. Ha Ön, vagy ismerőse ilyen problémával küzd, kérjük, adjon nekünk lehetőséget arra, hogy segíthessünk.